Isnin, 4 Januari 2010

komik 1/2010

assalammualaikum...

Selamat Tahun Baru 2010.

Alhamdullilah masih lagi sempat merasa keindahan tahun baru.

now tengah giler dengan buku komik. expecially buku anime. for opening, this new year aku beli 2 buah buku "Putera di Balik Tabir" & "Kemasyhuran Putera Di Balik Tabir" karya Sakurakouji Kanako.

the story soo nice. gambar cantik and jalan cerita sangat indah. tidak menghampakan!

Putera di Balik Tabir & Kemasyhuran Putera Di Balik Tabir

ceritanya berkisar Akari, seorang pelajar sekolah tinggi bertemu dengan Ryusei, pelakon Kabuki (pelakon teater muzikal tradisonal Jepun yang merangkumi drama tarian dan nyayian) yang kacak dan sangat terkenal.

Watak Akari seorang perempuan yang normal dan tidak mempercayai lelaki yang kacak tetapi di sebabkan satu kemalangan kecil dia terpaksa menjadi pembantu kepada Ryusei. Ryusei dikenali sebagai seorang yang pendiam dan tidak suka bergaul dengan orang ramai.Namun keadaan itu menyebabkan Akari menjadi rapat dengan Ryusei dan menimbulkan rasa cinta dalam dirinya.

Percintaan mereka di sembunyikan kerana tidak mahu populariti Ryusei jatuh. malah hubungan mereka juga tidak di sukai oleh ayah Ryusei. Dalam masa yang sama kehadiran Naoki, seorang pelakon menyebabkan rasa cemburu di hati Ryusei.

Mampukah mereka berdepan dengan pelbagai halangan di dalam perhubungan mereka?

harga RM 6.50 sebuah

hee heee silalah baca komik tersebut. plot cerita memang menarik. mungkinkah terjadi di alam realiti?

p.s : boleh lah layari laman web pengarang iaitu http://sakurakoujie.lolopop.jp dan di bawa khas oleh Gempak Starz Collections

deq'su
04/01/2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

wordless wednesday #1