Friday, April 02, 2010

life must go on

Assalamualaikum.
Pelbagai perkara menarik dan tidak menarik berlaku sepanjang bulan Mac lalu. Akibat kekangan masa dan ketiadaan internet menyebabkan aku tidak sempat untuk meng upload sebarang cerita.

Cerita 1
Hari ni, berita kematian Din Beramboi menjadi isu hangat di perkatakan oleh pihak media. Din beramboi, seorang pelawak dan pengacara popular meninggal dunia pada pukul 12.30 malam tadi akibat demam denggi berdarah yang menyebabkan hati dan paru-paru beliau gagal berfungsi. Ucapan takziah buat keluarga beliau

Cerita 2
Sejak awal tahun sehingga kini, aku dan suami sering berbicara tentang kematian, kiamat, dajal dan yakjut makjut. Pencarian ilmu dan penyelidikan dan satu buku ke satu buku. penerangan dari orang perseorangan dan carian di Internet, menemukan kami dengan pelbagai sumber yang menceritakan tentang akhir zaman.Terlalu besar dugaan dan pengorbanan yang perlu dilakukan oleh umat islam di akhir zaman. terutama dugaan dengan diri sendiri. Mampukah aku bertahan dan mempertahankan keimanan ini? aku mohon pertunjuk dari Allah. hanya Allah sahaja yang akan melindungi aku dari kesesatan yang nyata.

Cerita 3
Dengan banyaknya berzikir, aku semakin hari semakin dapat mengawal sifat panas baran ku. Hanya dengan mengingati Allah dapat mengurangkan stress dalam hidupku. Ajar yang paling baik aku terima selepas sedikit selisih faham antara aku dan En Azmi. Aku berharap dan aku berdoa semoga ketenangan yang aku cari menemukan aku dengan kebesaran islam sebagai agama yang paling unggul. Dengan terjadinya selisih faham ini juga aku dapat kenal yang mana kawan yang mana lawan. Islam menyuruh aku memilih kawan yang baik, kawan yang dapat membawa aku ke arah kebaikan. Insya Allah, aku akan ketemu kawan yang benar-benar jujur denganku.

Cerita 4
Tanggungjawab aku membahagikan kedua ibu bapaku. Mak berhajat untuk membesarkan sedikit rumah di kampung. walapun aku rasa hajatnya itu tidak terlalu penting namun aku ikutkan sahaja. Walaupun sebenarnya peruntukan untuk penyelenggaraan itu tidak dapat aku sediakan secukpnya namun aku masih berusaha untuk menyediakan yang tebaik buat ibuku. biarlah dia bahagia kerana telah bertahun-tahun dia menanggung keperitan membesarkan aku dan anak-anaknya yang lain. Semoga Allah memberikan aku yang terbaik dalam menyelesaikan masalah ini. Insya- Allah akan ada rezeki juga buatku. doa dari seorang ibu. aku mendoakan ibuku akan menemukan kebahagiaan dalam hidupnya dunia dan akhirat. amin

deq'su
02/04/2010



No comments:

Post a Comment