Monday, October 31, 2011

Kek Jagung Kukus

Tengah giler buat kek pulak. Mentang-mentak mak ada kat putrajaya.. haaa haaa. So untuk hari sabtu yang lalu aku pun bertapa lah kat dapur untuk masak benda nie...

Disebabkan aku tak de oven so kene cari resepi yang main kukus ajer.. Selak buku hikmat dapatlah satu resepi nie..

Kek Jagung Kukus.



Bahan-bahan:

1 cup mentega

1 cup gula

2 cup tepung gandum

1 tin jagung

1 sudu besar soda bikarbonat

5 biji telur

Cara-cara :

1) Pukul mentega dan gula sampai kembang.

2) masukkan telur sebijik demi sebijik

3) Blander jagung sampai halus dan masukkan dalam bancuhan.

4) Ayak tepung dan soda bikarbonat.. nie pesanan mak aku supaya mereka sebati

5) Masukkan tepung sedikit demi sedikit.

6) Bila semua dah sebati, masukkan dalam loyang yg dah di sapu dengan marjerin

7) Kukus sampai masak.

senangkan...

hee heee tak lah susah mana pun masak benda-benda nie semua. cuma kene cukup bahan jer dan sedikit kerajinan.



So inilah hasilnya..

agak tak berapa naik sebab aku tutup penutup kukus tak rapat.. alangkah


Nie yang mak aku membebel sebab aku tak tengok masa tutup pengukus nie.. haaa haa
tak per janji sedap. haa haa haaa...

No comments:

Post a Comment