Wednesday, January 04, 2012

Selamat Bersekolah

Nie namanya N3 terlambat masa... sepatutnya wish pagi-pagi tadi kan.. hee hee

Selamat memulakan persekolahan buat anak-anak buahku.. Husna Nabila, Arif Iqbal, Aina Batrisha... Semoga akan menjadi anak-anak yang soleh dan solahah serta cemerlang dunia akhirat.

Teringat masa muda-muda dulu.. sekarang dah tua ok...hari pertama masuk darjah satu boleh aku menagis sakan. Alasan menagis??? sebab kawan-kawan nagis.. hee hee boleh gitu? Pastu aku jadi kegemaran cikgu-cikgu dan kakak-kakak senior sebab aku cute. Perasan kan?? tapi itulah kenyataannya.. haa haa haa

Sepanjang kerjaya aku sebagai budak sekolah, tak pernah aku gie sekolah naik bas ker.. naik kereta ker.. hatta basikal sekali pun. Memanjang jalan kaki jer. Dari sekolah rendah sampai lah sekolah menengah. Menapak bagai.. sekarang tengok budak-budak. berhantar berjemput. Tapi zaman dulu dengan zaman sekarang dah tak sama. Dulu jalan kaki sorang-sorang masih selamat. Sekarang... lebih baik mak bapak yang hantar dan akalu boleh biar hantar depan pintu kelas.

Sebenarnya aku dok seram + sakit hati baca cerita kes-kes budak kene culik. Nauzubillah.. minta di jauhkan. Dari pagi sampai sekarang dok layan cerita macam nie kat Cari Malay Forum. Giler betul!! Naik semua bulu roma aku.. sampai darah aku jadi mendidih bila baca kekejaman mereka nie. So bila aku fikirkan aplikasi hukum hudud nie. Memang sangat-sangat praktikal lebih-lebih lagi di zaman serba moden nie. Sebab tu kita tak boleh pertikaikan hukum Allah kan??

So berbalik pada tajuk N3 ari nie.. aku nak tanya lah kan, masa korang belajar dulu-dulu.. berapa duit poket yang mak bapak korang kasi?? aku ???


Sekolah Rendah      RM 0.30
Sekolah Agama       RM 0.30
Sekolah Menengah  RM 1.20
Universiti                 RM 15,000.00 (bayar sendiri huu huu huu)

No comments:

Post a Comment