Monday, February 20, 2012

Cara budak dah sihat makan

Lepas keluar dari hospital hari tu... dekat seminggu jugak budak kecik nie boikot makan dan minum. Maybe trauma di hospital masih belum reda. Iyalah every 30 minit di paksa minum. Balik jer terus merajuk tak nak makan.. tak nak minum. Susu pun tak pandang.. Sampai orang taska kata badan dia dah ringan sangat. 

Kat umah pulak asyik nak melekat kat mak dia je. Dok selak-selak baju mak dia pastu tersengeh-sengeh. Nasib baik dapat ibu mithali.. hee hee hee ye ker? tak per lah hak dia aku bagi je lah.. sampai 2 tahun jer tau..

Then aku paksa sikit-sikit bagi makan. Sua apa saje yang dia mintak. Dan paling menjadi pilihan di hati dia adalah COKLAT!!! aku layankan ajer janji dia nak makan. 

Bila dah ok sekarang nie, aku pulak risau sebab memanjang je nak makan!!! adeh.. hee hee ok.. ok.. Nur Ikhlas boleh makan banyak-banyak dengan syarat... cepat jalan! ibu dah tak larat nak dukung dah nie..








2 comments:

  1. Eh kerinting la rambut dia. Teringat anak I yg sulung, kecik2 mcm ni rambut kerinting, kami biarkan pjg (tp masalahnya kdg2 cepat kusut)... bila jln memana je ramai org suka. Cuba nt Deq Su biarkan pjg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah.. rambut dia kerinting.. masa lahir xde rambut. tu lh ingatkn nak potong. sebab macam 'hafiz' sangat...

      Delete