Wednesday, April 04, 2012

Harga minyak naik 10 sen?

Sejak dua menjak sibuk memanjang nie .. maklumlah kursus dalam hutan belantara tak dengar langsung khabar berita yang terjadi kat Malaysia. 
Pagi kelas.. petang kelas.. malam kelas... balik bilik letih dah.. terus zzzzzzzzzz..
tiba-tiba
malam tadi member bagi tahu harga minyak RON 97 naik 10 sen mulai 12 tengah malam tadi.
ye ker?
sahih ker???
nak bukak surat khabar online malas :P
Bila harga minyak naik
agak-agaknya harga barang akan naik tak?
heee hee heee
macam tak biasa pulak kan...
Hujung bulan ini,  kalau jadilah ye
Orang gomen akan dapat pelarasan gaji baru + gaji baru.
dan
agak-agak lagi harga barang akan naik tak?
agak-agak je lah ye...

Tak berniat nak merungut... 
tak berniat untuk tidak bersyukur..
namun secara halusnya rasa macam di kejami
tapi inilah hakikatnya
zaman serba maju kan?
maju segala-galanya..

opsss.. nie bukan bicara politik..
ini sekadar luahan hati seorang insan lemah
yang berkorban demi sebuah kemajuan
hope boleh bertahan dan terus bertahan
hope boleh tidur lena malam nie
zzzzzzzzzzzz........
boleh buat request tak?
sekarang nie kan,
aku selalu fikir apa yang aku perlukan..
 Fikir untuk kepentingan diri aku je lah ye.. 
diri aku dan anak-anak
so
what i need?.. what i want?
jawapannya!!

aku perlukan KESTABILAN
rasa SELAMAT kat negara sendiri
rasa BAHAGIA kat negara sendiri

boleh ker???
ada ker orang yang nak layan permintaan kecil ku ini?
maklumlah...
aku hanyalah insan kerdil
tapi sekerdil aku nie
agak-agaknya lah ye
agak-agak je lah
undian aku berharga tak??
hee hee hee
oppssss!!!

No comments:

Post a Comment