Monday, June 17, 2013

Tabiat baru - Nur Ikhlas selepas 2 tahun

 
Assalammualaikum..
 
3 bulan cuti bersalin memang nikmat sungguh. Mengulit anak dari pagi sampai malam. Baik si kakak atau si adik..
 
So ari nie nak cerita perihal si kakak Nur Ikhlas nie..Budak comel yang tak reti dok diam. 24 jam mulutnya dok membebel sampai ibunya tak faham apa yang dia cakap..
 
Apa perkembangan dia sekarang???
 
1) Sekarang dah pandai menyanyi lagu ibu ratu hati ku.. lagu buai laju-laju.. lagu Al fatihah - ummi.
 
2) ABC belum pandai lagi tapi dah kenal huruf A dan B. tang C tu susah sikit sebab bila tanya huruf apa dia jawap ulat.. adeh..
 
3) 123 dah lancar cuma belum kenal je.
 
4) dah pandai naik basikal.. tapi tang kayuh tu sekerat-sekerat je
 
 
Tengok muka suci murni kan... kan..
 
Al-kisah.... bila cuti bersalin nie baru perasan tabiat dia yang satu nie.
 
mula-mula pelik gak asal setiap kali pakai gaun mesti tersingkap sampai atas. rupanya ini keje dia.
 
 
 
Dulu-dulu perasan yang kalau pakaikan dia seluar sampai aras perut, dia akan suruh turunkan sedikit. tak pun dia yang tarik ke bawah. Ingatkan seluar tu ketat sebab perut dia buncit.. haaa haaa
 
Lama-lama perhati baru si ibu ini tau tabiat dia yang satu nie...kalau dok menyusu mesti tangan dia dok menggentel hujung pampers yang dia pakai. Memang secara automatik bila dia pegang botol susu, tangan dia akan turut memegang hujung pampers. Pastu gentel lah sampai tertido.
 
Bukan masa tido je tau.. masa tengok tv ke.. masa berjalan ker.. memang tangan dia kat situ. tak kira air susu atau air sirap. sama je.
 
Bulan lepas bawa Nur Ikhlas pergi Setia Alam City Mall. Pakaikan dia baju gaun.. sambil jalan boleh dia singkap gaun tu cari hujung pampers. Adeh... lepas nie memang keluar pakai seluar je lah ye Nur Ikhlas.. tak pasal-pasal ko menyeksi depan orang.. heee heee.

Wednesday, June 05, 2013

Selesai sudah 1 hutang Riba' - Episod Akhir

Assalammualaikum.

Haa haa macam drama je kan..

Alhamdullilah aku dah terima balik duit terlebih potong dari PTPTN. Sebulan selepas potongan tu clear dari slip gaji terus je PTPTN buat pemulangan..


Cepat kan?

Risau jugak sebab dari pengalaman kawan-kawan yang dapat pemulangan tu semuanya kata lambat. Ada yang sampai marah-marah. tapi yang aku punya senang dan lancar.

So aku dan PTPTN dah tidak terikat apa-apa lah. Senang sikit hati. Just tunggu surat penyelesaian hutang je.

so dari sekarang kena lah kumpul duit untuk pelajaran anak-anak pulak. kalau boleh taknak mereka buat pinjaman pelajaran. In Sya Allah pasti ada jalan penyelesaian.

Sunday, June 02, 2013

Jika Terakhir Buatku

Assalammualaikum.

hampir 3 bulan berlalu tanpa berita. tiada N3 baru untuk blog nie. Sunyi dan sepi...

Ke mana menghilang??

Sibuk.. sibuk sangat-sangat dengan kehadiran orang baru. 3 bulan di penuhi dengan temujanji di hospital.. 3 bulan berulang alik klang - putrajaya - klang.

Letih? sangat-sangat letih. tapi demi anak tersayang tetap gagah mengharungi kehidupan ini bersama.

Hanya kini. di waktu ini.. sempat untuk up date blog..

sedih? tak lah.. cuma sedikit mengantuk dan emosi tidak menentu.. di tambah dengan kepanasan di malam ini..

Harapan.. masih meneruskan perjuangan. hidup ini untuk berjuang bukan??

Jika Terakhir Buatku
Album : Nota Cinta
Munsyid : Saujana
http://liriknasyid.com


Oh Tuhan
Hamba-Mu ini kekeliruan
Sukar mencari jalan yang benar
Kerna dipaut hasut dunia
Mencintai yang lain lebih dari-Mu

Oh Tuhan
Hidayah-Mu pernah hadir
Hingga kering airmataku menitis
Namun terkadang aku berpaling
Kerna mengejar nikmat dunia sementara

Hari ini ku bimbangi
Jika terakhir hidup
Adakah lagi subuh esok
Untuk ku bernafas
Dan sujud mengabdi pada-Mu
Oh Tuhan

Berikan daku kesempatan
Menebus kesalahan
Lantaran dosa dan noda
Dan sengaja melupakanmu
Hadirkan damai
Sebelum di hujung nafasku

Oh Tuhan
Berikan daku petunjuk-Mu
Untuk ku meniti ke jalan redha-Mu
Izinkan daku mengulangi
Janji-janji yang baru
Taubat nasuha setulus untuk-Mu
Oh Tuhan

Rahmat kasihMu Tuhan
Ampunan-Mu ku damba

Lagu : Putra Aiman & Mustaqim (Hijjaz Records Publishing)
Lirik : Putra Aiman & Mustaqim (Hijjaz Records Publishing)
Penerbit : Munif Ahmad
Muzik : Eddie Slam
Gitar : Eddie Marzuki
Vokal : Saujana
Hakcipta : Hijjaz Records Sdn Bhd