Ahad, 22 Januari 2017

INILAH YANG AKAN TERJADI JIKA ANDA MINUM AIR KELAPA SELAMA 7 HARI

Banyak orang mendakwa bahawa air kelapa memiliki kesan magik pada kesihatan kita. Anda mungkin pernah mendengar perihal minyak kelapa serta sebagian faedahnya.

Tetapi sempatkah anda minum air kelapa selama 7 hari berturut-turut? 

Air kelapa akan sangat baik untuk kesihatan badan bila diminum secara teratur, dan anda akan dapat merasakan khasiatnya.

Ajaibnya, air kelapa serta plasma darah dalam aliran darah manusia mempunyai susunan yang serupa. Hal ini dibuktikan dengan penggunaan air kelapa sebagai pengganti darah semasa zaman perang dahulu, serta dengan cara ini banyak nyawa manusia dapat diselamatkan.

Hari ini air kelapa digunakan di seluruh dunia, serta boleh dijumpai di pasar di sekitar anda.
Mungkin saja rasa airnya tidak lagi segar, namun daya detoksifikasi serta faedah kesihatan yang lain dari air kelapa sangatlah tidak diragukan lagi.

Apa yang terjadi saat Anda minum air kelapa dalam 7 Hari?

Diambil dari website www.healthyfoodteam.com,


sumber gambar : google


air kelapa boleh menguatkan sistem kekebalan tubuh anda serta menyingkirkan bakteria yang mengakibatkan jangkitan saluran kencing, gonorea, penyakit gusi serta virus yang mengakibatkan selsema, infeksi penyakit serta tifus.

Air kelapa boleh meningkatkan daya serta pengeluaran kelenjar hormon tiroid.

Air kelapa juga bertindak sebagai diuretik semulajadi serta sangat membantu untuk orang yang mempunyai penyakit ginjal. Ini bakal menolong bersihkan saluran kencing serta saluran pundi kencing. Bermanfaat menyingkirkan toksin serta menolong memecah batu ginjal.

Air kelapa memiliki kandungan jumlah serat yang tinggi, hingga sangat baik untuk pencernaan.

Meminum air kelapa dengan teratur bakal menolong mengawal asid dalam perut.

Kerana air kelapa rendah lemak, Anda boleh meminumnya dalam jumlah banyak.

Air kelapa bakal mengurangi nafsu makan anda kerana sesudah meminumnya anda bakal terasa kenyang, jadi secara tidak langsung menolong menurunkan berat badan.

Cuba basahkan kapas atau kain dengan air kelapa serta letakkan pada kulit yang mempunyai jerawat, kulit berminyak atau kering.

Air kelapa bakal membuat kulit lebih bersih serta segar, serta pori-pori akan terbuka.

Campur air kelapa dengan minyak zaitun untuk membersihkan pencernaan serta menyingkirkan parasit usus.

Para pakar mendakwa bahawa air kelapa juga membantu menangani sebagian permasalahan kesihatan sepanjang kehamilan.

Dengan cuma satu cawan air kelapa anda bakal menyeimbangkan elektrolit, hingga anda akan terlepas dari hipertensi atau di kenal juga sebagai tekanan darah tinggi.

Saat orang terlampau banyak minum (mabuk) sepanjang malam, mereka kerap alami sakit kepala pada pagi hari. Minumlah air kelapa untuk menyingkirkan sakit kepala serta mengganti cairan yang hilang dalam tubuh dan menangani penyakit yang disebabkan dari mabuk.

Bila anda mahu kulit anda cerah serta terlindungi selama seharian, minumlah satu gelas air kelapa.

Bila anda kehilangan terlampau banyak tenaga dengan kegiatan fizikal yang meletihkan, anda boleh memulihkan tenaga anda dengan air kelapa. Air kelapa bakal memberikannya impak positif pada setiap bahagian badan anda yang letih.

Air kelapa merupakan anti oksidan, sehingga dapat membantu sistem kekebalan tubuh yang kuat, meningkatkan tenaga, perlindungan dari bakteria serta infeksi, penurunan berat tubuh serta banyak faedah yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

wordless wednesday #1