Isnin, 14 Mei 2012

Nak pinjam novel??

Assalammualaikum..

Setelah hampir 2 tahun tak membeli sebarang novel.. komik.. majalah.. Akhirnya!!! ini lah novel terbaru yang ada dalam rak buku aku di rumah. Taaaaaa daaaaaaa!!!

Novel nie memang tebal giler.. muka surat ribu-ribu.. harga?? RM 37.00.

so macam biasa aku amik masa sehari jer nak habiskan.. dengan penuh kekusyukan.. haa haa haa

First time beli novel mahal.. rasa macam membazir jer. tapi dah TERbeli nak buat macam mana.. Husband pun tak membantah. Pelik jugak sebab selalu dia akan bising kalau bab-bab membazir nie. lebih baik beli buku-buku islamik.. katanya. so lepas nie kena tahan nafsu membeli novel untuk 2 tahun lagi.

Jadi untuk rasa ketidak sedapan hati aku sebab dah bazirkan duit so aku nak offer sapa-sapa yang dok kat putrajaya atau dok klang untuk PINJAM buku nie. daripada dia dok diam-diam dalam almari tu so baiklah dia di baca oleh sahabat-sahabat.

So bila dah pinjam mestilah ada syarat-syaratnya kan...

Syaratnya mudah jer..

1) Member2 kat putrajaya ngan klang je tau.. pos2 lagi membazir..

2) tempoh pinjaman sehingga habis baca.. habis...kalau dah maksud pinjam nie kenalah pulangkan balik bila dah selesai. Nanti orang lain nak baca gak. takkan korang baca novel sampai 3 bulan kot?? ada ker??

3) Kenalah jaga elok-elok.. RM 37 tau.. bukan sekupang dua.. Aku tak lah demand sangat tapi jangan pulak sampai koyak rabak.. 

4) Sapa yang dah pinjam tapi tak pulang memang aku kan pamerkan nama korang kat FB dan Blog aku nie secara dwi bahasa..biar orang kat india, china dan perancis tau! haa haa..

Kat umah aku adalah sejumlah novel ngan komik. Buku Islamik pun ada..Actually.. ada lagi sekotak besar.. koleksi kak ngah tapi dah terkorban menjadi makanan anai-anai..

So sapa yang dah bosan boleh lah request nak pinjam.. dulu-dulu masa kecil aku buat sistem pinjam meminjam nie.. so macam best pulak kalau mulakan balik.. boleh kita tukar-tukar kan..

6 ulasan:

  1. Semalam gie umah along, tak nak bawa. Boleh pinjam.. Saje jer dengki......

    BalasPadam
  2. baiknya hati nk bg org pnjm.kalu sy,bg bce kt umah sy je.xley bwk kuar.hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. mcm rugi biar dia kat dlm almari tu.. bg pinjam pada yg kenal lh.. nk pinjam ker?

      Padam
  3. Tak kan klang n putrajaya jer, serendah nak gak.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau serendah nak boleh jer.. kena pinjam byk2 ar kalau setakat satu tak berbaloi.. kalau nk aku poskan ke dlm pigen hole hulu selangor.. macam biasa..

      Padam

wordless wednesday #1