Selasa, 29 November 2022

Nur Ikhlas hadapi Peperiksaan UPKAA 2022

 Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatmu yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu, dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu)

-Surah al-Ahqaf ayat 15-

.............................................................................................................................................


Sekarang hati aku berdebar-debar!!


tak senang duduk memikirkan Nur Ikhlas tengah berjuang menghadapi peperiksaan UPKK 2022 bermula hari ini sehingga isnin depan (29/22 - 5/12)


Hari ini sajalah ambil cuti. Nak bagi semangat pada Nur Ikhlas. nie dari pagi sampai petang dia tak balik sekolah lagi. Aku dah gelisah sangat dah nie.


Setiap pagi sepanjang peperiksaan ini berjalan, sekolah dia akan adakan sesi gerak gempur dan solat hajat. Sedih je malam tadi dia bagitahu yang dia tak boleh buat solat hajat sebab tengah period.


Tapi aku dah jelaskan pada dia tak semestinya kena solat hajat. Berdoa juga sudah mencukupi. Doa banyak-banyak minta pada Allah agar diterangkan hati ketika jawap soalan.


Ya Allah permudahkanlah urusan Nur Ikhlas. Terangkan lah hatinya. Jauhkanlah dia dari kecuaian dan kelalaian ketika menjawap soalan-soalan UPKK. Amin.


2 ulasan:

  1. insyaallah...semoga Allah tajamkan ingatannya untuk ingat kembali apa yg guru ajarkan. Semoga beroleh kejayaan

    BalasPadam

wordless wednesday #1