Dulu "me-time" sekarang "gigirl-time"

 Apabila engkau memiliki seorang sahabat yang membantumu dalam ketaatan kepada Allah, maka genggam eratlah ia, jangan engkau lepaskan. Karena mendapatkan seorang sahabat yang baik adalah perkara yang sulit, sedangkan melepaskannya adalah perkara yang mudah.

-Imam Shafie-

...................................................................................................................................................


Sejak mula bekerja aku ada satu situasi dimana ada masa-masa tertentu aku memerlukan 'me-time'. Bila aku dalam keadaan yang serabut sangat-sangat atau kadang-kadang bila kau rasa macam sunyi ya ampun. Aku memang akan ambil cuti untuk ber 'me-time' and hari wajib yang aku akan cuti adalah masa birthday aku. Cuti yang wajib aku ambil setiap tahun.


Aku akan round satu mall untuk window shopping.. makan makanan yang aku teringin sangat.. pergi tengok wayang dan andai ada waktu lebih aku layan karaoke.


But now.. sejak Nur Ikhlas dah besar ni, aku macam seronok sangat sebab sekarang aku dah ada kawan untuk window shopping. xoxoxo


Hari tu aku ajak ikhlas keluar, berdua je. aku cakap.. "Kakak.. jom keluar nak" tujuan sebenarnya nak baiki beg dia yang putus. sayang nak buang so ajak dia cari tailor kat tepi kedai baju yang selalu buat untuk potong seluar jeans.

gedget81


Aku tak boleh nak jahit beg tu sebab dia tebal. Dah try jahit guna mesin kat rumah ni. hmm habis patah jarumnya. Daripada mesin aku ni rosak baiklah aku gie jumpa abag tilor tu. Ingatkan mahal upahnya.. Dua ringgit je.. 


Selesai semua tu, tekak aku tiba-tiba nak makan aiskrim. Ngade-ngade betul tekak ni. Memandangkan aku pun tak pernah rasa aiskrim yang letak madu ni so aku ajaklah Ikhlas lepak minum kat AD Honeybee Klang.


gedget81

gedget81
Ad jungle cup Vanilla Oreo Premium

gedget81
macam-macam ada dalam ni.. oreo.. madu.. aiskrim.. cornflakes

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

My fourth vote in the Malaysian election - PRU15 19 November 2022

 Change is hard at first, messy in the middle, and gorgeous at the end - Robin Sharma - ----------------------------------------------------...