Jumaat, 13 September 2024

English Breakfast @ Cafe Salim

“Food is symbolic of love when words are inadequate.”

- Alan D. Wolfelt - 

.............................................................................................................


"Jom awak kita breakfast kat luar. Aku dah tgk satu tempat ni dalam tik tok. dekat je kat meru"

kita ni pun bangkitlah bersiap.

2 ketul tak nak ikut. Yang si abang je dah siap mandi.

tu dia...

lepas ni aku dah tak caya perkataan 'dekat je'  30 minit perjalanan dari rumah. Ingat depan kat simpang empat tu je. Aku dah lapar.

Dia bawa kita gie makan tempat popular rupanya

Cafe Salim kat Jalan Cempaka off Jalan Paip, Klang


Macam biasalah, kalau dah namanya tempat popular harus lah kena beratur kan. Tapi yang bagusnya cafe ni ada sediakan payung ye. Tempat parking tak berapa banyak tapi Insya Allah akan ada parkingnya.

kami beratur lebih kurang 30 minit. Agak mencabar keimanan lah tapi service dia laju.

Si abang pula nasib tak meragam. dia mana boleh nak menunggu ni. Baran macam mak dia :P

So tempat dia agak menarik. Makanan dia jenis Western namun ada juga sarapan melayunya macam nasi lemak.

Tapi fokus pergi sini nak makan ala-ala orang putih so haruslah kita breakfast bagai.. takde dah sarapan-sarapan ni :P

Cafe ni juga air dia kira sekali lump sum.. satu kepala 3 ringgit. Macam-macam air ada. Orange juice.. coffee.. tea.. apa lagi ek. tak ingat. yang air ni self service. Abang korang kata coffee dia sedap.

Tapi andai nak lagi sedap, kat luar cafe ni ada barista yang jual coffee. Harga lain lah.

Yang bestnya juga si abang boleh habis ye makanan dia. Dia dah lah sejenis yang payahhhhhh nak makan. Bercinta kalau aku suruh makan. secubit je dah kenyang kat dia.

Dia kata tak rugi bangun awal ikut ibu ayah.. dapat makan sedap. Ok kalau dia dah cakap sedap so aku approve lah cafe ni.

Harga boleh tahan. sekali sekala boleh lah untuk family aku.

tapi... portion dia sangat besar ok. Boleh je beli 2 ke 3 jenis dan kongsi. 

Macam aku, roti tu aku makan separuh je.. lepas tu dah kenyang giler. Kentang-kentang tu memang tak habis lah. Banyak kot. So kita tapau bawa balik untuk 2 ketul kat rumah tu.

untuk tapau kena bayar juga ye. seringgit kot.. tak ingat juga

Ini antara menu yang ada.. kalau tak nampak korang besarkan lah skrin korang ek.


menu dia.. lepas ni aku nak try pizza dia lah. macam ramai je yang order


My food - Monte Cristo

Ilyas's food - Breakfast Burger

cik abang's food - Grilled Chickenchop

kita suruh lah dia posing sekali buat kenangan

taraaaaaaaa ini lah kosnya

Rabu, 11 September 2024

Isnin, 9 September 2024

Tak dapat komen kat blog dia kita komen kat blog sendiri

People always talk about how time flies; it's become sort of a colloquialism now. You don't really understand it until you reach your late 30s and early 40s - and I'm sure time will move even faster as I get older.

- Ben Gibbard -

................................................................................................

Pagi isnin

Tiada kerje yang pending sebab dah siapkan hari jumaat

so agak santai pagi ini

then buka lappy.. jalan-jalan kat blog kawan-kawan

masuk blog kakak kesayangan sorang ni

macam biasa.. nak komen

tapiiiiiiiiiii


kak sam!!!!

are u blocking me?? jangan sampai i pergi perth jumpa u ye

anyway.. congratulation for your daughter.

Dah besar dia.. how time flies.

Sabtu, 7 September 2024

Green Day punya pasal

My shadow's the only one that walks beside me
My shallow heart's the only thing that's beating
Sometimes I wish someone out there will find me
Till then I'll walk alone

-Greed Day-
..............................................................................................



Aku bukan kipas susah mati band ni tapi aku pernah hidup dengan lagu-lagu dia dulu. Gile tak excited bila dengar diaorng nak datang. Mengamit memori sungguh.

Nak tunggu Shiela On 7 datang sini macam takde harapan tahun ni.

Dulu nak pergi konsert duit takde. Sekarang duit tabungan dah banyak tak mau pula si duta ni datang. haihh

So kita fokus ke Green Day dulu lah kan. haaa haaa haa



dan tak pasal-pasal aku register membership kat Live Nation

wakakakakakak

konon-konon nak merasa lah berebut tiket konsert

Entah berjaya ke tidak ni :P

Jumaat, 6 September 2024

Movie time dengan Yati Plus Persidangan Plus Jumpa Maria

Daripada Abu Sa'id al-Khudri r.a.,  daripada Nabi ﷺ bersabda: "Tidak ada yang dipilih menjadi pemimpin kecuali dia mempunyai dua penasihat. Penasihat yang mengajaknya melakukan kebaikan dan memberi semangat ke arah kebaikan dan penasihat yang menyuruhnya  melakukan kejahatan dan mendorongnya ke arah kejahatan. Namun, yang terpelihara (dari dosa dan kesalahan) hanyalah yang dipelihara oleh Allah SWT.”

........................................................................


Bila dapat tahu Bahagian Akaun Kementerian buat Persidangan Pegawai Perakaunan, apalagi kita buat plan tambahan lah.

Member dari Kelantan turun Putrajaya. so dengan penuh kebaikan dan kasih sayang kita cuba lah berikan yang terbaik untuk dia :P

Member aku Yati ni memang takde lain punya. Mesti nak tengok wayang. Al maklumlahkan.

Sedang elok pula Movie Takluk: Lahad Datu tengah ditayangkan.

Shoot pergi Putrajaya pukul 4 petang sampai hotel everly terus pickup dia. Sampai IOI Putrajaya lurus je ke GSC. takde belok-belok kedai lain.

santai menunggu yati siap.. sian dia tak dan nak lepak atas katil dah aku sampai


wajib amik gambar depan benda alah ni

So tiket dapat pukul 6.15 pm

Cerita dia mula-mula agak dry lah tapi tak lama pun. then kemuncak dia ketika serangan di kampung air tu.. part tu aku sedih.. sebak.. sebab aksi tu membuatkan aku terbayang kejadian sebenar.

Markah? ala aku tak pandai lah nak bagi berapa. Tapi bagus lah pada mata penglihatan aku.

kenalkan.. ini lah yati

let's go!!!

Esoknya kita bersidang lah ramai-ramai.

Sebenarnya dari hotel ke presint 3 tu dekat je tau tapi disebabkan jalan tutup sempena hari Kemerdekaan, jauhlah pusing. Tapi hati tak marah lah sebab Ketua Akauntan dah minta maaf sebab tak cakna dengan penutupan jalan tu. It's ok.. kami chill je.

tambahan lagi aku excited nak gie persidangan kali ni sebab maria pun turun sekali. Sahabat baik dunia akhirat.

Seronok sangat jumpa dia. hilang stress sekejap. Macam mana tak hilang.. memanjang je gelak. Aku dengan dia benda serius pun boleh gelak.

Seronok persidangan ni. Boleh jumpa kawan-kawan seangkatan dalam skim kita. Time ni lah kita nak meluah apa yang dirasa kat bos-bos atas. 

KA pula baru bertukar masuk. tapi KA ni bagus lah. Aku macam terpesona kejap dengan dia.

Dia ada time aku susah dan aku senang 🥰🥰🥰

Selasa, 13 Ogos 2024

Kali pertama Nur Ikhlas shopping guna kad

“Didiklah anakmu mengikut zamannya, kerana zamannya adalah berbeza sekali dengan zaman ibu bapanya". 
- Saidina Umar Al-Khatab-

......................................................................................

Budak ni kan susah sangat bila keluar beli barang nak bayar sendiri.

Kalau setakat kat kantin ke, koop ke, hebat lah dia sebab guna tunai.

Kalau kat luar.. dia beli barang, dia pula tumpang barang kat kita. kita pula beratur untuk bayar. Tak maunya dia nak bayar. Aku hulur kad pun dia buat tak tahu je.

Last week, dia bagitahu yang barang skincare dia dah habis. 

So singgah watson lah kan.

Sebab semata-mata barang dia, aku memang tak lah nak beratur. Aku cakap "dah barang awak, awak lah bayar". then aku hulur dia kad aku blah buat tak tahu je.

Sempat lagi bisik kat aku. Nak hulur yang mana dulu?

Touch je kan ibu?

haaa haaa

Nampak... pandai pun anak ibu beli barang sendiri. Bukan susah pun. janji dalam kad awak ada duit. Kalau takde duit tu yang susah

Doakan Ikhlas dapat masuk SBP ye

 رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ Rabbij'alni muqimas-salati wa min dzurriyyati, rab...