Sabtu, 27 Ogos 2011

Berbuka puasa di luar

Nie semua pakatan husband aku dengan kawan-kawan dia, mail dan firdaus. Konon last day puasa kat putrajaya nak berbuka puasa sama-sama di luar. Tempat?? PICC putrajaya. so bookinglah tempat makan kat PICC tu.
So dengan gembiranya aku pun ambil Nur Ikhlas kat taska pukul 4.00 petang. Memang taska dia request surh amik cepat sebelum pukul 5 petang sebab jue nak balik kelantan. So 2 dalam 1 ar. Sampai rumah, Alhamdullilah Nur Ikhlas tido dengan nyenyaknya. so senang sikit aku nak sembahyang dan bersiap.
Pukul 6.30 petang aku dah siap. Dok tengok tv sambil tunggu firdaus jemput kami. Tiba-tiba hp husband masuk call. "Firdaus... kereta dia tak boleh start!! Kita kene amik dia" aduh!! macam mana nie? Kereta kelisa dah penuh dengan barang-barang.. nak sumbat firdaus kat mana? Dah nak dekat pukul 7 petang nie. Husband pun call mail mintak jemput kami dan firdaus. "aku tengah gunting rambut nie" aduh!! nape time macam nie dia boleh nak gunting rambut pulak. Macam-macam berlaku pulak.
Akhirnya ceritanya jadi macam nie...
1. Firdaus datang rumah aku dengan di hantar oleh yun...
2. Tunggu Mail datang
3. Berbuka minum air teh tawar yang aku buat sambil makan apa yang ada kat atas meja.
4. Sembahyang Maghrib baru bertolak gie Alamanda
Sampai Alamanda, kimi pun berlenggang kangkung mencari tempat makanan. MCD? KFC? tak mau lah dah biasa makan. Johnny?Kenny Rogers?Nandos? dah penuh!!! JM Beriani? dah habis. so nak makan apa nie? Jawapannya....

haa haa haaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

wordless wednesday #1