Isnin, 13 Disember 2021

Kenapa katak?

 “Don’t limit yourself. Many people limit themselves to what they think they can do. You can go as far as your mind lets you. What you believe, remember, you can achieve.” 

- Mary Kay Ash -

.................................................................................................................................................


Apa watak fiksyen kegemaran korang? 


Aku sering ditanya kenapa memilih katak? semua orang di sekeliling aku tahu yang aku suka katak.


Kisahnya bermula masa aku sekolah menengah. tak ingat form berapa,, setiap hari setiap pagi aku akan lihat ada seekor kata yang akan melompat di laluan yang sama menuju ke luar rumah. Tiba-tiba beberapa hari tu aku tengok dia dah takde.. tanya arwah ayah, ada nampak tak katak tu. sebab ayah pun memang perasan yang katak itu wujud.


tahu tak jawapan ayah.. katak tu dah mati sebab ayah terpijak... huu huu


cerita selingan je tu.. tapi sebab kenapa aku suka katak.. susah juga aku nak jelaskan.


Selama aku minat dengan katak ni aku macam tak terfikir ada orang yang suka katak juga. sebab rasanya lebih ramai yang geli dengan katak. sampai lah aku pindah tempat kerja kat klang ni.


rupanya ada rakan sekerja satu opis yang suka dengan katak juga. haaa meriah lah bila ada member sekaki. sampaikan kami ada satu port untuk letak barang-barang katak kami.


Then aku kena pindah putrajaya.. berangkut lah semua katak-katak aku menghiasi meja pejabat di putrajaya tu. 


tapi setiap kali 5S.. aku kena lah sorokkan mereka.. dan setiap kali aku mengandung pun aku terpaksa simpang diorang ni dalam kotak.. haaa haaa


but yang paling best aku ada ramai kawan-kawan yang support minat aku ni tau. Asal jumpa je katak dimana-mana mula lah hantar gambar kat aku.. saja bakar line.


ayat diaorang sama je.. asal nampak katak mesti teringat kat aku.. pandai je ye..


Nur Ikhlas pun banyak kali dok tanya kenapa aku suka katak.. sebab dia comel... boleh?




Ni work station aku sekarang.. nur ikhlas yang ambil gambar ni. Aku tak sempat nak kemas-kemas.. nampak sedikit serabut tapi bila aku dah duduk kat kerusi tu aku macam berada di tempat sendiri.


Alas tu baru aku letak lepas eksident hari tu. sebab bila nak letak siku kat meja terasa sakit. Pergi DIY nampak pulak si katak ni.. haa kita rembat lah. 


Banyak yang aku dah simpan dalam kotak. konon-konon nak simpan dalam almari kaca tapi macam tak elok pulak kan.. haa haa


Sebenarnya ada satu lagi barang katak yang aku takde.. Cermin katak!

2 ulasan:

wordless wednesday #1