Jumaat, 24 Mei 2024

it's not about beauty, it's about healthy

An apple a day keeps the doctor away

....................................................................................................


menjadi seorang yang sihat bukan sesuatu yang mudah. Lagi-lagi di zaman yang penuh dengan macam-macam jenis makanan. Pelbagai pilihan.

Tak sama macam ketika aku membesar dahulu. Nak makan KFC pun susah. Mengeteh pun andai atuk bawa ke kedai.

Sekarang? semuanya mudah nak diperolehi. boleh mengopi lagi. pilih je mana-mana coffee cafe yang berlambak kat luar tu. 

Pilihan sentiasa tersedia. tinggal nak sediakan duitnya aje.

but...

setiap pilihan ada kesannya. sama ada yang baik atau pun yang buruk.

pendapat aku? semuanya ok janji seimbang dan ada had. Bukan main balun semua yang ada di depan mata.

Aku pun kadang-kadang seronok berada di dalam peredaran masa ini. Bila dilahirkan dalam zaman yang nothing, membesar dengan zaman something dan dewasa dalam zaman yang everything.

Banyak pengalaman yang aku dapat. sebab tu anak-anak 80an sentiasa awet muda. Sebab kami pandai memilih dan beradaptasi dengan masa dan yang penting separuh daripada usia kami tak makan benda yang macam-macam.

Ok done angkat bakul sendiri. 


back to my story..

makan buah adalah sesuatu yang menyihatkan.. bukan sebab aku nak cantik.. nak kurus.. cuma aku cuba untuk menghadkan pengambilan benda yang macam-macam..

also.. to stop my craving for coffee!

huu huuu!


makan mangga teringat kat pulut mangga.. mana nak cari yang sedap?

We know there is gravity because apples fall from trees. We can observe gravity in daily life. If we could throw an apple to the edge of the universe, we would observe it accelerating.

1 ulasan:

  1. sedapnya mangga!!! apple plak MZ suka yg ijau ajer, kalau yg merah, MZ tak mkn hehehhe

    BalasPadam

Green Day punya pasal

My shadow's the only one that walks beside me My shallow heart's the only thing that's beating Sometimes I wish someone out ther...