Khamis, 30 Mei 2024

Menu Tengahari

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” 

-Al-Baqarah: 216-

...........................................................................................................


Dah dua tiga hari lalu kat tik tok aku budak-budak orang putih tunjuk lunch menu diaorang.

Bila aku tengok.. dalam otak aku ni dok fikir

"ini ke makanan lunch?"

ok jujur.. aku tak akan kenyang dengan makanan yang diaorang pek untuk lunch.

pada aku terlalu banyak makanan junkfood

pada aku lah.

kalau ada pun sebiji dua buah. epal.. pisang.. segala mak nenek beri.. tapi yang lain-lain macam banyak 'jajan' kalau dalam ketegori aku lah.

tapi nak komen lebih-lebih tak boleh lah. sebab maybe itu memang diet orang-orang belah sana.

ada yang komen kata itu healthy food. ok lah aku terima je pendapat semua. tapi bagi aku itu tetap jajan.

tengok struktur piramid makanan pun dah tau itu junkfood.

Done jadi netizen kejap 🤣🤣🤣

so hari ni korang lunch apa?

breakfast aku pagi ni. diet ar.. badan dah berat 😅

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Green Day punya pasal

My shadow's the only one that walks beside me My shallow heart's the only thing that's beating Sometimes I wish someone out ther...